شرکت متین گستر مسجدسلیمان
شرکت متین گستر مسجدسلیمان

شرکت متین گستر مسجدسلیمان

کودکان چند دقیقه در روز باید ورزش کنند؟

کودکان چند دقیقه در روز باید ورزش کنند؟


محققان معتقدند که همه کودکان الگوی یکسانی برای ورزش ندارند و در سنین مختلف حتی زیر 10 سال باید ورزش خاص برای آنها در نظر گرفته شود. این الگوها باید با توجه به جنسیت، ژن و سن کودکان طراحی شوند.

راهکارهای جدید نشان می دهد که کودکان زیر 10 سال باید چه مقدار ورزش کنند تا احتمال بیماری های قلبی – عروقی در سنین بالاتر برای آنها کمتر باشد. 60 تا 85 دقیقه فعالیت فیزیکی در روز به این کودکان توصیه شده است که 20 دقیقه از این فعالیت باید شدید باشد. تحقیقاتی در این زمینه در مجله پزشکی BMC به چاپ رسیده است.

چاقی مفرط در کودکان به یک اپیدمی تبدیل شده است که باعث می شود نسل آینده دچار بیماری های شدید قلبی – عروقی باشد اما ورزش برای کاهش این خطر بسیار مناسب است.

راهکارهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر برای کودکان بالای 10 سال است. هنوز کاملا مشخص نشده است که کودکان کوچک تر از 10 سال باید چه راهکاری را دنبال کنند.

خمینز پاون و همکارانش در این باره تحقیقاتی انجام داده اند. آنها احتمال خطر بیماری های قلبی – عروقی را با توجه به فاکتورهایی همچون فشار خون، کلسترول و ضخامت پوست تخمین زدند و متوجه شدند حدود 15 درصد از کودکان دو تا 9 سال اروپایی در معرض خطر این بیماری ها هستند. ناسالم ترین پرونده های پزشکی در کودکان دو تا شش سال بود و با توجه به جنسیت متفاوت بود. تیم تحقیقاتی پیشنهاد کرد که با توجه به سن و جنسیت، راهکارها متفاوت باشند. پسران زیر شش سال نیاز دارند تا 70 دقیقه در روز ورزش متعادل تا شدید انجام دهند، پسران بین شش تا 9 سال باید بیش از 80 دقیقه ورزش انجام دهند. دختران در همه این سنین باید حدود 60 دقیقه ورزش کنند.

این یافته ها راهکارهای قبلی را کامل کرده است که نشان می دهد به طور متوسط کودکان باید یک ساعت ورزش متوسط تا شدید انجام دهند تا سلامت خود را بهبود ببخشند.

همچنین محققان معتقدند که نباید یک راهکار برای همه کودکان در نظر گرفته شود و شرایط کودکان مختلف با هم متفاوت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.